Cara Amalkan Produk Shaklee Ketika Puasa

Salam Ramadhan Kareem kepada semua readers mama sekalian. Kejap jer kan dah masuk hari ke tengah puasa. Cepat jer Ramadhan datang & pergi kali ni. Macam mana pengisian Ramadhan kita.semua. Ada yang komplen bulan posa ni letih, lesu manjang. Yer la tak makan minum kononnya letih lemau la badan ye dok? InsyaAllah Ramadhan tu medan ujian kesabaran. Bila perut lapooooor senang sangat darah naik nak mengamuk je keja kan…haish ilang pahala posa mak. Ndak ndak pulak stok mak mak yang keja full time & balik rumah anak anak merengek…kot ada yang menyusu ke boyot ke? Memang agak lemau di situ…

Ok apa tips mama nak share hari ni? Ok hari ni mama nak share macam mana nak maintain pengambilan produk Shaklee sementelah berposa.

Bukan maknanya korang kena telan semua jenis suplemen skaligus..namanya suplemen bukannya  lauk suplemen.

K untuk sahur, kita focus dengan pengambilan protein(ESP/ cinch shake/ mealshake). Ni memang superb untuk breastfeeding/ pregnant mom, daddy sekalian, orang yang ada gastrik ke, or golongan yang nak diet. Kenapa ek? Protein penting untuk beri tenaga, untuk mama la personally since mama kan tengah breast feed si Nuha Maisara kesayangan mama tu, mama paling suka minum ESP dengan kurma. Memang yummies sangat. Kurma tu mama blend siap siap untuk stok seminggu dalam 21 biji..blend dengan air jer. Simpan kat peti ais. Bila nak minum, ambik kurma blended tadi campur dengan air + Esp + susu sket. Cinch shake pon sedap..

Performance drink plak bagus untuk maintain paras elektrolit dalam badan, sementelah posa dengan cuaca panas memang sedap minum performance drink, rasa macam minum 100plus yang tangerine orange gitu..tapi tak gassy! Memang yummies. Alamak performance drink I dah abis, kena g branch beli cepat ni

Bole jugak ambil b complex, vit C, lecithin & alfalfa..cuma not vitalea jer ye if korang ambil susu atau ESP atau Cinch Shake ye

Satu lagi tips waktu sahur avoid minuman berkafein macam teh/ kopi/ carbonated drinks sebabnya kandungan kafein akan sebabkan you all kencing lebih tends for dehydration ye. Personally mama suka minum air madu + lemon suam, sedap rasa tekak & it is a very superb Vit C dos gitu.

image

Untuk berbuka puasa pulak, mama tekankan hydration. Especially yang isotonic. Not the gassy or kafein type uallz. Yang superbs isotonic drink air zam zam, air kelapa, performance drink….alamak teringat plak coconut shake Klebang..muahaha

Time ni bole la telan vitalea, lecithin & alfalfa.

Oh don’t forget, puasa bukan alasan untuk minum air less than 2 litres. Suggestion mama, isi air dalam tumbler kecik dalam 500 ml gitu. Waktu berbuka minum sebotol. Nak gi terawih minum lagi sikit. Balik terawih minum sebotol lagi. Sebelum tido minum segelas. Sahur lagi 500 ml (termasuk shake shake segala ye) takder.nye kembung perut uallz.

image

Okla dek non, i nak gi facial jap.muahahaha

Bye

Love uallz ya

MamaSyafi
0134895962
naza.akmar@gmail.com

Posted from WordPress for Android

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s