Set Slimming Budget Shaklee Lecithin & Alfalfa- Real Life Stories

Hi salam you all. Entry ni mama dedikasikan khas untuk customer aka kenalan alam maya mama..adik S..Personally mama kagum dengan semangat dia…seorang lelaki, student kolej & mempunyai masalah berat badan berlebihan. Percaya tak BMI nya memcecah lebih 40. Mama nak kongsi perjalanan weight lossnya… & macam mana yang dia ceritakan pada mama…dia berikhtiar untuk jadi lebih sihat. Even dia dah diet pantang nasi lebih 7 minggu sebelum kenal Shaklee!! Kagum mama dengan semangat juangnya.

Adik ni jumpa mama thru blog ni..& terdetik hati nak cuba lecithin & alfalfa..haah…apa lagi mama cuba bantu setakat yang terdaya..Ini istimewa bila dah jatuh cinta dengan Shaklee…berkongsi kebaikan untuk semua..Allah yang pegang hati readers mama..kalau memang dah tersurat. .Allah nak mama help them. I will do my part InsyaAllah.

image

MasyaAllah….rezeki yang Allah berikan.adik ni hilang 4 kg dalam tempoh 2 minggu!!! Miracle kan? Obviously tak cukup la setakat makan lecithin & alfalfa jer nak kurus…meh mama nak buat pop kuiz…..apa tips penting yang memang kena hafal & khatam utk successful weight loss…pegang pen & kertas yer murid murid…..tuleeeesssss tau…garang tak mama hari ni?
♥♡ control calories intake
♥♡ exercise
♥♡ supplement

♥♡Shaklee Alfalfa & Lecithin

Ingat tak eksperimen dagung tetel dengan lecithin???? & eksperimen lecithin & alfalfa dengan minyak? Special gitu…

Kenapa kena ambil lecithin/ omegaguard & alfalfa…boleh tak dapatkan khasiat sama dari food. BOLEH macam mana plak tu? Cop, abis tu korang ingat alfalfa, lecithin & omegaguard tu alien ker???? Tak ke cik alfalfa tu 100% dari pokok alfalfa matang, lecithin plak 100% dari ekstrak soya Non GMO, omegaguard plak kan ke dari ultra pure fish oil..bukan lemak ikan or cod liver oil tau..Tak gitu Senah? You all kena paham..certain food function untuk boost metabolisme/ bakar lemak/ emulsifi lemak/ dispose lemak bagai….itula istimewa Shaklee omegaguard, lecithin & alfalfa. “abis..penat I telan lecithin & alfalfa tak kurang pon berat….tak berkesanlah Shaklee!!!”
ehem ehem meh mama nak habaq…kalau lemak dah bakar dah buang pon tapi kalau u all makan tahap dinosour gaban..memang ler tak kurus Senah oi…cuba you tengok 4 main steps dalam weight loss journey yg mama blink blink kan kat atas…siap ber ♥♡ bagai u all…

♥♡Controlled Calories Intake
Ni kesilapan yang selalu terjadi..people hope for miracle happens without effort..sebab tu la segala spray kurus, krim kurus laris jer kat market…tau ke you all..apa isi perut yang ada dalam krim tu??? Jangan main main you all..silap silap ada racun terlarang gitu..seraaaaammmmm k!

Dah jenuh mama meraban..apa jadik kalau our body requires 1600kcal sehari …tapi kita makan 2500 kcal sehari dengan nasi lemak…mee goreng..pizza..fast food segala? Haaaa apalagi jadi lemak la & end up jadik gemuksss..kalau tetiba u all nak crash diet ambil 800kcal jer sehari..apa plak jadi..jangan ingat dah kurang makan..semua lemak memdap tu terbakar..silao silap your body akan shut in metabolisme to drastically low…n instead of jadok kurus..tak kurus kurus you all.

Dalam weight loss penting untuk kita identify
■ Berapa kalori yang badan perlukan untuk turunkan x kg setiap bulan
■ apa yang u all makan untuk cukupkan kalori intake ni???

Macam mana nak tau berapa banyak kalori yang badan anda perlukan? Banyak jer online apps ado kalau you all perlukan….ni ha calories counter .

image

Mudahkan? Jadinya takder la alasan untuk tak tau kira kalori yang badan you all perlukan

Untuk check kalori dalam nasi lemak, roti canai segala….haaa amek kat sini plak kalori makanan….so apa lagi mau… 🙂

Satu lagi tips..mulakan hari dengan protein & fiber bukannya nasi lemak, roti canai segala…kenapa? High carbo loading boke sebabkan mengantuk??? Hik hik..penah ngantuk lepas sarapan? Cuba check apa you all telan….saranan mama..ambil oats &; protein shake macam esp atau cinch shake. Janji you all check calories..dok sebok2 shake2 bagai..tambah segala menda trus shoot up kalories sampai 600kcal sudah!!! Tu sama mcm makan nasi sudah… 😦

Lunch ambil…tapi controlled portion.Jangan amek carb mcm nasi or pasta smp penuh pinggan…just 1/4 dari pinggan jer..protein plak 1/4 portion..balanced fruit & vegetables..

Dinner make sure ambik sebelum maghrib ye..& should be benda benda light mcm sup sup jer…tengok gak yer soup apa..jangan telan sup tulang ke gear box plak…itu super rich kalories tau….

♥♡ Exercise
Ha..topic ni mama dah story panjang dalam entri sebelum ni dalam topic slimming haaaa gi korek korek.

Nak details sila contact mama yer..konsultasi percuma tau..hikhik 😉

Luv
MamaSyafi
naza.akmar@gmail.com
0134895962

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s