5 Sebab Fish Oil Untuk Kurus- Part 2

Ok….mama nak bebel sambungan part 1 semalam..lagi 3 sebab kenapa fish oil penting untuk kurus….

#3 Fish Oil Decreases Inflammation And Improve Body Composition
Apo ke bondo la mama bebel ni…bukan ke inflammation tu macam airways inflammation yang asthma tu ke????? Tak pun alamak sakit otot lepas exercise..Aik tu jer inflammation??? Semua tu betul tapi 1 fakta penting yang jarang kita ambik peduli..lemak dalam badan menyebabkan inflammation sekaligus men’slow’kan weight loss progress!!!!! Uish sentap tak?????

Ingat tak sebelum ni mama pernah story pasal cortisol dalam entri part 1 semalam? Decreased in cortisol from taking Fish oil aids weight loss??? Apa plak kaitan inflammation dengan cortisol..haaaa ni mama nak bagitau..jangan tak tau bila cortisol naik..inflammation mencanak you all!!!!!

Huish memang tak leh jadi ni…kajian ke atas athletes menunjukkan mereka yang ambil fish oil lagi cepat recover muscle soreness lepas exercise berbanding dgn placebo group…apa pulak kaitan cortisol dengan muscle inflammation kat ahli sukan??? Mama ni suka benor mengkonpiuskan orang..peningkatan cortisol menyebabkan protein degradation & lean muscle loss….so nak maintain muscle sihat wal afiat..amekler fish oil yer..tak rugi!!!

image

#4 To Improve Insulin Sensitivity and Metabolism Level
Ingat tak dalam entri sebelum ni mama share macam mana Omega 3 fat melindungi organ dalaman badan sebagai visceral fat!! And omega 3 oil membantu meningkatkan insulin sensitivity? Insulin tu apa pulak? Insulin ni adalah hormon yang menukarkan karbohidrat kepada gula ringkas sebelum diserap oleh badan… macam enjin kereta la…apa jadi bila enjin kereta berkerak dengan tar bagai…effective ke lagi enjin tu??? Mulaa semput enjin tu…haaa bila badan kita tak sensitif lagi dgn insulin…hai welcome diabetes aka kencing manis!!!!! Waduh…ngeri you all.

Kali ni ada kajian ke atas wanita pulak…pengambilan 1.5g atau 2.5g fish pil sebulan fkr 30 days significantly improves insulin sensistivity!!!! Hasilnya..reduced body fat & increased muscle growth….excited tak????
Sapa tak nak sihat & gorgeous kan???

Ish dah naik lenguh tangan mama..tak sampai lagi the fifth reasons..tp sbb you all semua nak baca & dapatkan sikit perkongsian..mama gagahkan jua..hikhik

#5 Get Correct Ratio of Fish Oil to the Other Fats

Ni dah nak tutup kitab ni…dah sampai conclusion dah…nak weight loss & sihat..ni tips dia
♥ dapatkan sebanyak mungkin sumber omega 3 you all dari EPA & DHA..senang kata fish oil la..maximum 1/3 jee intake  omega 3 dari flaxseed

♥ dapatkan Omega 6 dari sumber tumbuhan semulajadi seperti zaitun, avocado….jangan plak ambil isolated vegetable oil mcm canola yer

Dah la..penat mama bebel, see you later ya..

Luv
MamaSyafi
naza.akmar@gmail.com
0134895962

Posted from WordPress for Android

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s