Macam Mana Nak Kempiskan Perut Lepas Bersalin???

Hi you all…kembali bersiaran dengan tolic hot untuk mommies & mommies to be…Dah baca entry mama sebelum ni. Klik sini untuk baca yer…so entry ni plak mama akan fokuskan on d how to aspects untuk hilangkan lemak lemak degil tu yer.

Best tak? Straight to the point..meh mama nak story kat you all

Cara menghilangkan lemak bahagian perut

Breastfeeding – ni bukan mama cakap yer…tapi kenyataan…penyusuan ibu memeprcepatkan pengecutan rahim kepada bentuk asal. Untuk ibu yang baru sahaja melahirkan ia bole mengelakkan pendarahan berlebihan..kalau dah lepas pantang tu…bila rahim dah kecut kepada ssiz asal..perut pun kurangla terjojol..kalau mengeleber lagi most likely bukan rahim la lagi…memang sah sah lemak visceral & subcutaneous jer la yer..hihihi

eat the right food – ni tricky…ramai mommies yang susah nak follow ni…ada sesetengah mommies gunakan alasan..ala I breastfeed…burn extra 500kcal sehari..ok la kalau I makan fast food mcm mekdi kebondo…Ni kesilapan besar you all..even you all kalori tapi tak makan appropriate food ..no use gek..sebab apa..lemak lemak yang you all consumed dari processed foot tu akan berkumpul kat perut…Hadus!!! Amalkan makanan yang sihat mcm lean protein, wholemeal grains, variety of fruits & vegetables. .insyaAllah when coupled with breastfeeding memang nampak kesan pada perut you all..pada yang tak bf..kena la bakar extra 500kcal sehari utk dapatkan kesan langsing mcm ibu menyusu yer. Makan dengan betul membantu badan mommies dapat semua keperluan nutrient..insyaAllah lebih mudah untuk loose weight & kempiskan perut. Nak mudah..cuba tengok food list kat bawah…ni mama korek dari crashfit.com
Senang nak baca yer dok?

image

drink less carbonated drink and alcohol
Betul muslim tak minum alcohol..tapi you all minum tak air coke bagai…I.e carbonated drink? Sendiri mau ingat yang aie gas ni lebih gula..ada yang sampai 9 Sudu gula setiap 250ml..mau tak haru fungsi detoxs yang hati kita buat..bila liver function overloaded..makin di pam pam ler jawabnya.

image

Whole Body Exercise ni kesilapan besar yang ramai alami..konon konon nak kuruskan perut…so focus abdominal exercise jer la.nanti imbalanced gitu.tak betoi tu dek non…exercise whole body tau!! Hilang jugak lemak kat perut tu bila dah exercise…apa contoh whole body exercise ni?? Cuba baca kat link ni 15 minit jer cukup…tp jangan plak buat sebulan sekali jer…kikikiki. body workout

image

Weight & Strength Training
Whole body exercise atau kardiovascular exercise penting..tp untuk angka masa panjang..nak maksimumkan fat loss kena beralih ke weight and strength training..sbb nak build muscle..n eksesais ni bagus untuk bakar lemak…Tapi kalau korang ni stok tak penah ber gym bagai…start dulu dengan whole body eksesais..bukan sebab apa..sebab nak keep d momentum going. Cuba click motley

image

Motivation ni paling penting nak kuruskan badan cara sihat..tak kan datang dalam masa sehari dua…perlu sabar and tekun k…

image

Nanti mama sambung entri weight loss lagi yer

Luv
MamaSyafi
0134895962
naza.akmar@gmail.com

Posted from WordPress for Android

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s